Tarihçemiz

Ferdinand

Ferdinand adında prototip Traktörden yarış otomobillerine, yaklaşık 80 otomobilin bulunduğu müzede ilginç bir dolu araç var. Örneğin ilk seri üretim Porsche olarak bilinen 356’nın geliştirilmesi sırasında kullanılan ve “Ferdinand” adını taşıyan test otomobili, yine Bay Porsche için konsept geliştirilen stationwagon 924, Çin’de üretilmesi amacıyla 1994’te Porsche tarafından geliştirilen aile otomobili burada sergileniyor.

Temeli atan otomobil

Bay Porsche’nin aile adını taşıyan ilk otomobil olan (Yani Porsche otomobillerinin babası sayılır) Type 64, müzenin baş köşesinde duruyor. Bu tekerlekleksiz araç, aslında 64’ün aslına uygun yeniden yapılmış hali. Ferdinand Porsche’nin Bettle’dan sonra bir yarış için imal ettiği ve sonraları günlük hayatında kullandığı bu aracın “tıpkı”sı, planlar ve resimlerden yola çıkılarak müze için aslına uygun yeniden yaratılmaya çalışılmış. Önceleri Mercedes, Austro Daimler, Steyr gibi firmalar için araçlar geliştiren, yarışlara katılan, dışarıya siparişle araç yapan Porsche, firmanın temelini “Cisitalia” markası için ürettiği Type 360 diye bilinen otomobilden gelen parayla atmış. 1946’da yapılmasına rağmen dört tekerlekten çekişli olan araç, yine bu müzede bulunuyor. Bugüne kadar alüminyum olduğu sanılan gövdesinin “magnezyum”dan yapıldığı, Type 360 müzeye konulurken anlaşılmış. Nitekim o yıllarda, magnezyumun savaş uçakları dışında kullanımı yasakmış.

2015 © Tüm Haklarıyla Saklıdır.Kıvanç Ülkü Tarafından Tasarlanmıştır.